Digital specialist

Tilbage til alle indlæg

Hvad er Google Tag Manager?

Sidst opdateret d. 12. oktober 2022

Google Tag Manager (GTM) er et værktøj, som hjælper dig med at samle alle de scripts og integrationer, din hjemmeside måtte have.

Dette kan være alt fra Google Analytics tag eller en Facebook Pixel til cookiedeklarationer og betalingsintegrationer.

Fordelen ved at bruge Google Tag Manager er, at det bliver mere overskueligt, hvilke integrationer og scripts der anvendes på din hjemmeside.

Dernæst, så hjælper det også på hastigheden og derfor også på den generelle SEO-score.

Slutteligt, så er det også en måde at få løst komplekse integrationer, scripts osv., uden at skulle programmere eller pille for meget ved koden.

Google Tag Manager

Google Tag Manager er gratis at oprette

Da Google Tag Manager, ligesom mange andre Google værktøjer, er gratis, er det fjollet ikke at prøve det af.

Alt, hvad du skal have er en Google konto.

Hvis du allerede har en, så log ind med den i Chrome-browseren, og opret en konto i Google Tag Manager her.

Hvis du ønsker at blive klogere på Google Tag Manager, kan du følge HubSpots guide til Google Tag Manager her.

Guides til bedre digital forståelse

Jeg forsøger at holde alle mine blogindlæg opdateret, så de matcher nutidens trends og strategier. Mit motto er, at vækst kommer gennem læring, så jeg håber, at du kan bruge mine tips og tricks.

Har du spørgsmål eller ønsker du at jeg tager et kig på din virksomheds markedsføring, så kontakt mig endelig her.

Lignende guides